Gepost door: prretje | augustus 9, 2011

Table Mountain

Dinsdag 9 augustus, Wales – Crickhowell

Een gevoel van ruimte en van afgelegen zijn komt gelijk over me bij het binnengaan van de Brecon Beacons, een nationaal park in het zuiden van Wales met groene heuvels en stenen toppen, van rivieren, meren, watervallen en grotten.

De aardige mevrouw van het Visitors Centre raadt de ‘spectacularly scenic circular walk’ met de naam Table Mountain aan. Crickhowell, het dorp waar de wandeling naar de top van een historisch heuvelfort begint, dankt zijn naam ook aan deze ‘berg’: het Welsh voor Table Mountain is Crug Hywel. “Jullie moeten hier beneden eerst nog maar iets eten”, waarschuwt ze, “want je bent wel een paar uur onderweg.”

Na de start bij de White Hart Inn schieten de kuitspieren direct in de klimstand. Door weilanden, over stenen, via stromende beekjes en na een poosje is de Tafelberg in de verte te zien.

Over smalle paadjes door hoge varens.

Langs stenen muurtjes.

Twee bekende stipjes op een winderige heuvel.

Verschillende passanten op weg naar de top.

“Hé schaapjes, wat hebben jullie daar voor uitzicht? Dat wil ik ook zien, ik kom eraan!”

Een groene oase, dát zagen ze. En ik even later ook. Mooi!

De aardige mevrouw van beneden kreeg overigens gelijk. Meer dan een adembenemend uitzicht werd er op deze Table Mountain niet geserveerd. Of je moet van schapenkeutels houden natuurlijk …

Responses

  1. Kijk, hier gaat m’n hart van open. Hier houd ik van. Cornwall komt een beetje tuttebellerig op mij over, maar hier zie ik mijzelf wel lopen. Wales, en dan vooral Snowdonia, staan al jaren op mijn lijst. Jammer dat het zo ver is.

  2. Hoorde zojuist het afschuwelijke nieuws. Ik ben zo geschokt, mijn gedachten zijn bij jullie. Sterkte!

  3. Lieve Irene, Dick, Maaike & Steven

    Via via hoorde we van de grote zorgen rond de gezondheid van Dick. We hopen en bidden dat alles goed mag komen en leven op afstand met jullie mee. Sterkte!

    Lieve groet van Jan Bart, Areen & kids


Geef een reactie

Categorieën

