Gepost door: prretje | augustus 2, 2011

Bankje

Dinsdag 2 augustus, Cornwall – Port Isaac

Hoe herinner ik me vandaag?, is een vraag die ik mezelf regelmatig stel aan het eind van de dag.

Als een mooie dag die leidde naar de smalle straatjes van Port Isaac, uitmondend in een schilderachtige hoefijzervormige baai, waar vissers er vooral op uittrekken om krab en kreeft te vangen.

Als een dag voor een ‘lazy afternoon’.

Als een dag voor een kleurig venster.

Als een dag waarop het ‘Rollercoaster Path’ op het programma stond. Van Port Isaac over een kustpad met honderden treden en smalle weggetjes naar Port Quin.

Als een dag van talloze uitzichten.

Als een dag waarop de terugweg door de velden gaat.

Of was het de dag van dat eenzame bankje dat uitkijkt over de baai bij Port Quin?

Dat bankje ter herinnering aan sergeant Steven Roberts (1969-2003), met de indrukwekkende tekst:
“I am here,
I am that seventh wave,
I am the mist that passes over the green field beyond.
I am not far away, and I will see you again.
But not yet……
Mourn me, but don’t mourn too long.
Miss me, but live.”

Voor mij was het de dag van het bankje. Gewoon, omdat iedereen het waard is herinnerd te worden.

Responses

  1. Prachtig geschreven Irene! Wat een indrukwekkende tekst.
    XXX

  2. Toevallig, ik hoorde vanochtend “Love is the seventh wave” van Sting op de radio en het zat nog in mijn hoofd toen ik deze blogpost las…
    Nog veel mooie wandelingen gewenst,

    Groetjes, Ineke

    • Ha Ineke,
      Toeval, maar wel een bijzonder toeval, vind ik.
      Voorlopig wandelen we nog voort. Tot half augustus weer!

  3. Irene, een tijd geleden dat ik je blog gelezen heb. Wat een mooie vakantie hebben jullie weer. Ik geniet met jullie mee. Heb gelijk een brain wave voor mijn tuintafeltje met theepotten met vetplantjes… Leuk.
    Geniet ervan en ik geniet mee.
    Groeten Sophie, Lisse

    • Hé Sophie,

      Leuk om te weten dat je op afstand meegeniet. En maak er wat van met dat tuintafeltje.

      Groet!
      Irene


Geef een reactie

Categorieën

