Gepost door: prretje | augustus 1, 2011

Opdracht

Maandag 1 augustus, Cornwall – St. Ives

De schrijfster Virginia Woolf, die jarenlang haar zomers doorbracht in St. Ives, omschreef deze druk bezochte vissershaven, kunstenaarskolonie en badplaats als een ‘winderig, luidruchtig, naar vis stinkend oord waarin grauwe huizen als schelpdieren tegen een grauwe muur geklonken zitten’.

Als ze deze, wat negatief klinkende kwalificatie als trucje gaf om mensen af te schrikken, dan is dat jammerlijk mislukt: St. Ives is ontdekt als vakantieplaats. Dat kunstenaars, schilders, beeldhouwers en pottenbakkers zich hier voorgoed hebben gevestigd is goed te begrijpen. Alles is gevat in een bijzonder mooi licht en aan onderwerpen geen enkel gebrek. Zoals een drooggevallen haven.

Een uitzichtpunt van de kustwacht.

Een vissershuisje bij het strand.

Een rustplaats aan de oceaan.

Maar niets kon mij vandaag afleiden van een speciale missie die ik per sms ontving. “ Zou je iets willen meenemen uit St. Ives? Een blok mintfudge uit The Cornish Candy Shoppe in Fore Street. Chocolade van buiten en helemaal groen van binnen. Is heeeeeel erg lekker.”

Dus worstelde ik me door de wirwar van smalle straatjes tot ik ineens voor deze delicatessenzaak stond. “Een opdracht uit Holland, wat leuk!”, zei de bazin van de lekkernijen. “Geen probleem, dit kun je makkelijk een paar weken bewaren en het hoeft niet in de koelkast. Weet je zeker dat je zelf ook geen stuk wilt?” Ze lachte toen ik bedankte. “Als het je niet lukt eraf te blijven, dan zie ik je zeker nog terug.”

Het lijkt me het beste als ik mijn opdrachtgeefster voorlopig nog maar geen berichtje stuur met ‘missie volbracht’.

Responses

  1. Mmmmm……mag ik ook een bestelling plaatsen?
    Doe maar van alles wat!

    Een grote fan van fudge! Zóóó lekker.

    Jullie zijn vast alweer op doorreis maar als jullie elders zo’n winkeltje vinden….je schoonzusje wil ook wel wat.

    De foto’s zien er allemaal geweldig uit en ook een feest van herkenning (huwelijksreis). Volgens mij hebben jullie een top vakantie.

    Geniet nog even door.

    Groetjes,
    Li

    • Doen we, Li. En beloofd: kom ik nog zo’n winkeltje tegen, dan neem ik iets voor je mee. Kus voor allemaal!


Geef een reactie

Categorieën

