Gepost door: prretje | juli 21, 2011

Fashionking

“Ik ben benieuwd wat Mart vanavond aanheeft”, zegt m’n dochter.

Tot m’n grote verrassing meldt ze zich elke avond, met haar laptopje op schoot, beneden om het programma De Avondetappe te bekijken. Ongetwijfeld zal ze de zomerse fietssfeer die Mart Smeets aan z’n tafel weet op te roepen, waarderen maar daar blijkt het haar in eerste instantie niet om te gaan. Mart’s outfits is ‘where it’s all about’.

“Het zou leuk zijn als-ie vanavond iets psychedelisch aanhad”, specificeert ze even later haar voorkeur. “Alsof hij een sterke lsd-trip achter de rug heeft. Iets dat Mart-waardig is….”
“Pardon?”, vraag ik verbijsterd, “sinds wanneer ben jij in hemelsnaam geïnteresseerd in welke kleding iemand aan heeft? En waarom kan ’t jou schelen wat Mart Smeets in het bijzonder aantrekt?”
“Pff, weet je dat dan niet?”, zegt ze op een toon alsof ik maanden in de Ark van Noach op de wateren heb rondgedobberd, “da’s een heel ding op internet. Daar is dagelijks een blog te lezen met de naam ‘WTF! draagt Mart?‘ en werkelijk iedereen twittert erover. Echt een hype en zó leuk!”

Ik weet nu al dat ik vanavond met een ander oog naar de Avondetappe zit te kijken. Waar ik tot voor kort dacht dat dit veel bekeken televisieprogramma over de Tour de France ging, blijkt het dus allemaal te draaien om een fashionking. Fashionking Mart.

Geef een reactie

Categorieën

