Gepost door: prretje | juli 12, 2011

Pensioen

Citaat: “Vrouwen zijn de voetballers van de schepping. Op hun 35ste gaan ze met pensioen.”

Dit citaat las ik onlangs in een actuele bestseller van een Nederlandse schrijver. Mijn tenen kromden zich en ik voelde een wenkbrauw omhoog schieten. Maar dat stelde nog niets voor vergeleken bij de lichamelijke reacties die mij vanmiddag overvielen toen ik in een interview met dezelfde auteur een nadere verklaring op zijn gezegde vond.
“Intelligentere vrouwen beseffen dat het zo is. Die leggen zich er ook bij neer. Natuurlijk is het onrechtvaardig dat al die oudere mannen met een jonge vrouw gaan en dat het omgekeerde bijna niet voorkomt, maar het is wel zo. Je kunt ertegen strijden, maar dat heeft geen zin. Het is gewoon zo, accepteer het nou.”
En dan reutelt-ie nog wat na: “Begrijp me goed: het is niet slecht dat er emancipatieachtige dingen gebeuren, dat sommige verschijnselen ten behoeve van meer rechtvaardigheid gecorrigeerd worden, maar aan de andere kant word je veel gelukkiger als je je bij bepaalde zaken neerlegt.”

Bij elke reactie van een vrouw zal er onmiddellijk worden opgemerkt dat zij niet al te bijdehand is en geen gevoel voor humor heeft. Dus zwijg ik hier in alle talen.
Wie die schrijver is? Ik ben bereid op elke gok met een eerlijk ‘ja’ of ‘nee’ te reageren maar zijn naam is hier wat mij betreft met pensioen.

 

Responses

  1. Ach ja, Strauss-Kahn en consorten. Dat soort mannen….

    • Herman Koch klinkt inderdaad ook wel wat Duits.

  2. Ik heb het interview ook gelezen en weet nu dus werkelijk niet meer wie het was, zo snel heb ik die onzin uit mijn hoofd gezet.
    Ga nu natuurlijk de rest van de dag zitten bedenken wie het ook weer was.


Geef een reactie

Categorieën

