Gepost door: prretje | juli 10, 2011

Bruin

Haar laatste tentamen is vrijdagmorgen gemaakt en met een beetje goede wil zijn er in een jaar tijd twee propedeuses bij elkaar gestudeerd. De uiterlijke zaken van het bestaan verdagen daarom nogal eens naar de onderste regionen van het prioriteitenlijstje van mijn dochter.

Ik kijk er dus niet van op als ze ’s middags, nu ze voor het eerst weer wat tijd heeft, haar hoofd om de deur steekt en zegt: “Ik ben even naar de kapper”. Maar een minuut later staat ze weer voor m’n neus. “Wat voor soort haar heb ik eigenlijk?”, vraagt ze me. Niet begrijpend kijk ik haar aan: “Wat voor soort haar je hebt?”
“Ja”, zegt ze, “dat vragen ze elke keer aan me als ik bij de kapper zit. Ik weet echt niet wat ik dan moet zeggen. Vorige keer heb ik ‘bruin’ geantwoord maar toen keken ze me aan of ik niet helemaal goed snik was.”
“Zeg maar ‘een beetje droog'”, geef ik haar uiteindelijk als oplossing mee.

Tsja, je kunt nu eenmaal niet overal verstand van hebben.

Responses

  1. Gefeliciteerd al vast met Maaike, dat zit wel goed, Jan en Gerard hebben het ook gehaald de laatste dagen voor school en dan vakantie, Fijne vakantie en geniet.Hennie

    • Hé Hennie,

      leuk dat je even reageert en mooi dat die gasten van je het jaar ook goed hebben afgesloten. Extra reden om lekker te ontspannen in de zomervakantie. Groetjes en tot ziens,

      Irene


Geef een reactie

Categorieën

