Gepost door: prretje | juni 30, 2011

Worsteling

Al dagen worstel ik met twaalf mannen en het lukt me maar niet om definitief met ze af te rekenen.

Twaalf moeten het er worden maar elke keer eindig ik er met minstens twintig. Ik word er wanhopig van. Op een paar zekerheidjes na, voer ik een puur zwalkend beleid. Wie ik de ene dag kies, gooi ik de andere dag weer weg. Ik goochel met rijtjes dat het een lieve lust is. Om de strijd voor zaterdag in mijn voordeel te beslissen, sla ik er alles op na wat los en vast zit. Niets helpt en mijn dilemma wordt met de dag groter.

“Wat zit je dan moeilijk te doen?”, zegt mijn dochter. “Ik had die twaalf kerels binnen vijf minuten bij elkaar. Not a big deal als je weet hoe het afloopt en dát weet ik toevallig. Nee, daar doe ik natuurlijk geen mededelingen over. Eén ding wil ik wel aan je verklappen: de man die je in ieder geval zou moeten nemen en van wie ik de naam niet kan onthouden omdat haast niemand ooit van ‘m gehoord heeft, díe man is straks zo onwaarschijnlijk goed dat-ie in z’n eentje zelfs nog de ploegentijdrit wint. Kun je nagaan. Ik heb ‘m, maar jij kiest ‘m nooit want zo’n visioen als ik had, is enig in z’n soort. Jammer voor je. Je begrijpt nu zeker wel dat ’t dus niets uitmaakt wat je doet.”

Fijn, zo’n aanmoediging en dat vrijwillig delen van informatie. Ik streep Vinokourov toch maar door. Te oud en ik kan z’n naam moeiteloos uitspreken. Gisteren zag ik een interview met Farrar: wat een sympathieke goser is dát. Die zet ik erbij. Greipel sprint dit seizoen nog net iets beter dan de gemiddelde slak, dus die kan weg. Maar één lange individuele tijdrit dit keer waardoor Cancellara ook niet veel punten oplevert. De ploegentijdrit in je eentje winnen?

Ik worstel door. Nog één dag om m’n Tourploeg samen te stellen. Twaalf mannen. Pfff, ik krijg ’t er helemaal heet van.

Responses

  1. http://bertbreed.blogspot.com/2011/06/tour-de-kans.html
    Misschien heb je er wat aan.

  2. En nu hoop je natuurlijk op tips uit je netwerk…….ik zou Joop Zoetemelk zeker in je Top 12 opnemen, kek mannetje! xxxx Mo

    • Bedankt voor de waardevolle tip, Moos. Helaas was je renner niet op de deelnemerslijst te bekennen 🙂


Geef een reactie

Categorieën

