Gepost door: prretje | juni 27, 2011

Een beetje verliefd

Afgelopen zaterdag, op de eerste dag dat de Strandbibliotheek open was, reed ik op de Boulevard. Op het moment dat ik besloot mijn ruitenwissers in een hogere versnelling hemelvocht te laten zwiepen, viel mijn blik op het gemeentelijk informatiepaneel en registreerde ik een armzalige 13 graden.

Vandaag, de tweede dag van de openstelling van ons zomerse leeszaaltje aan het strand, liep ik langs hetzelfde scherm aan de Boulevard en zag daar een uitsloverige 34 graden knipperen. De zon brandde ijverig op mijn blote schouders toen ik op m’n dooie akkertje richting Strandbibliotheek liep, mezelf verheugend op het vrolijke tafereeltje dat ik daar zou aantreffen.

En inderdaad: het plaatje dat ik even later te zien kreeg, klopte feilloos met het beeld dat ik al in mijn hoofd tevoorschijn had getoverd. Boeken, kranten en tijdschriften: dáár waar de mensen genieten van hun vrije tijd.
Een komen en gaan. Jong en oud. De een met een tijdschrift onder de arm, de ander met een romantische vleugje van Jill Mansell, de derde met een Donald Duck, de vierde met een dosis spanning verzorgd door Nicci French, de vijfde bracht de krant terug, de zesde met…

Ja ja, ik stop er al mee. Kan ik er iets aan doen dat ik elk jaar weer een beetje verliefd raak op deze ultieme vorm van leesbevordering en boekpromotie.

 

 

Geef een reactie

Categorieën

