Gepost door: prretje | juni 9, 2011

Saai = fraai

“Hoe vind je dat het gaat?”, vroeg ik aan Alette van HKA.

Een spannende dag. Na maandenlange voorbereidingen en diverse trainingen was onze bieb aan de beurt om over te gaan op biactWise, een compleet nieuwe versie van het geautomatiseerde bibliotheeksysteem dat wij gebruiken. De afgelopen drie dagen waren alle vestigingen gesloten en werd er achter de schermen hard gewerkt aan de conversie.
Hoe het in de praktijk allemaal zou uitpakken, moest vandaag blijken, op het moment dat de klanten weer bezit namen van de ruimte. Zouden we tegen onvoorziene technische problemen aanlopen of werkte het meeste gewoon zoals het zou moeten doen?
Op deze dag van de waarheid was er een klein team ‘hulpverleners van buitenaf’ op de been gebracht om ons te assisteren bij moeilijke toestanden. Na een paar uur had ik zelf het niet onprettige gevoel dat het geheel soepeltjes verliep en dat grote missers uitbleven.

Toen ik Alette, één van de naar ons toegestuurde steunpilaren, op haar gemak met een bakkie thee achter de desk van de klantenservice zag zitten, werd ik alleen maar in die positieve indruk bevestigd. “Hoe vind je dat het gaat?”, vroeg ik haar voor de zekerheid.
“Saaaai”, luidde haar antwoord en zo keek ze er ook bij.
“Mooi zo”, dacht ik met enig leedvermaak.

Want in dit geval was het mij wel duidelijk: hoe saaier, hoe beter.

Responses

  1. Slaat dat “Hoe saaier, hoe beter” ook op de personen op de foto?

  2. Wat denk je zelf?


Geef een reactie

Categorieën

