Gepost door: prretje | mei 21, 2011

Annie

Al tientallen keren heb ik die zakdoek het afgelopen jaar opgevouwen. Mijn handen streken de erop gedrukte tekst glad die mijn ogen nooit bewust lazen. Of het nu komt omdat het gisteren de honderste geboortedag van Annie M.G. Schmidt was, weet ik niet maar vanmiddag las ik de letters op de zakdoek ineens wél.
En ik vond dat Annie het begrip ‘missen’ tijdloos mooi in woorden had gevangen.

zonder jou

De wereld is wonderlijk leeg zonder jou
Er staat maar zo weinig meer in
De hemel is aldoor zo hinderlijk blauw
Waarom? Wat heeft het voor zin?
De merel zit zachtjes te zingen in ’t groen
Voor mij hoeft ie heus niet zo z’n best te doen
De wereld kon vol van geluk zijn, maar nou:
leeg, zonder jou.

Geef een reactie

Categorieën

