Gepost door: prretje | mei 10, 2011

Kofferherkenning

“Verkoopt u soms stickers”, vroeg ik de man achter de toonbank.

“Alleen deze”, zei hij op trotse toon en schoof me een ovaal plakkaat toe. Ik voelde een golf van afgrijzen omhoog komen. Want als ik nu iets verafschuw is het wel die hoos aan nationalistisch getinte uitingen die momenteel een hype is en waar deze sticker met gemak onder geschaard kan worden. 
De vraag drong zich dan ook in een fractie van een seconde aan me op of ik met rood, wit en blauw op reis wil en of er te zien mag zijn dat ik uit Nederland kom? En nog specifieker: dat ik in Katwijk woon en blijkbaar zo aan dit dorp aan zee gehecht ben dat iedereen dat moet weten.

“Ja, doe maar dan”, zeg ik een tel later tegen de verkoper.

Ik heb de sticker net op m’n koffer geplakt. Het is een lelijk en opvallend ding maar ’t is niet anders. Alles beter dan dat ik op het vliegveld in Valencia weer als een waanzinnige langs de rolband ren om elke donkere koffer tenminste drie maal om te draaien voordat ik denk te weten of het de mijne is. Of niet. 

Da’s toch geen gezicht voor een luxe paard met een weekje vakantie. Zeg nou zelf.

Responses

  1. Een fel gekleurde kofferriem is altijd aan te raden. En waar koop je zulke monsterlijke stickers eigenlijk?

  2. Op de terugweg kan je hem herkennen aan een andere sticker: I love Valencia, of de Spaanse stier of zoiets!

  3. haha die is echt te erg hoor Irene , maar desondanks een hele prettige vakantie.

  4. Efficiency ten top, maar eh….heb je er dan geen twee gekocht?!? Ook eentje voor op de andere kant……ze zullen hem maar met de onderkant boven op die transportband mikken…..sta je nog met het zweet op je rug al die koffers om te draaien. Fijn feesten daar in Spanje, zusje!!!! Ik zou bijna jaloers zijn, maar met Engeland nog vers in mijn geheugen, sta ik mezelf dat niet toe! Groetjes aan Cokky!

  5. Met die scherpe analyse van Monique zie ik mijn kofferriem suggestie alleen maar bevestigd. Zo zie je maar, voor zoiets heb je toch weer het intellect van een man nodig.

    • Uuuhhhh….dat is nou echt weer zo’n mannenreactie! Je voorstaan op je intellect….nou, dat hebben wij, vrouwen, gelukkig niet nodig. Dus!


Geef een reactie

Categorieën

