Gepost door: prretje | mei 7, 2011

Verrassing

Ik koop de laatste jaren twee moederdagcadeautjes. De ene voor m’n schoonmoeder en de ander voor mezelf. Dat laatste is raar want ik ben tenslotte niet mijn moeder.

Hoe dat zo gekomen is? Steevast krijg ik, als de dag der moeders nadert, van mijn gezinsleden te horen: “Ga zelf maar wat kopen, hoor. Wij hebben geen tijd of geen zin en we vinden het bovendien maar een heel gedoe.”
Hoe vaak ik ook al niet uitgelegd heb dat ik het veel leuker vindt als zíj iets voor me uitzoeken, ook dit jaar kwam de opdracht om vooral zelf iets te gaan halen van alle kanten op me af. Een paar jaar geleden heb ik, tegendraads als ik soms kan zijn, niets voor mezelf gekocht maar dat werd me geenszins in dank afgenomen. “Lekker ongezellig ben jij, zeg. Zonder cadeautje is er toch geen bal aan?” Omdat ik het zelf op deze manier ook wel een kale bende vond, zorg ik sindsdien bij moederdag voor een vrolijk uitziend pakje waarvan de inhoud de omstanders over het algemeen meer verrast dan het mijzelf doet.
Tegen die achtergrond schafte ik van de week een fles bodylotion aan en een kleurig tuniekje. Zo, dat kon niet meer fout gaan. Tot ik donderdag op de bieb de leestips van de week zat te maken en een onwijs leuk kookboek in m’n handen kreeg. Dat was ook een goed geschenk geweest, bedacht ik te laat.

Het kan zijn dat ik ergens over dit ‘Eten met familie en vrienden’-boek verteld heb. Want tot mijn grote verbazing zag ik gisteren een tweet van mijn echtgenoot voorbij vliegen met de volgende tekst: “Ik heb er 28 jaar naar uitgekeken, maar nu is het zover: mijn vrouw vraagt een kookboek voor Moederdag.”

Over de onderliggende gedachtengang van deze mededeling weiger ik na te denken. Belangrijker is dat, hoewel twitter ’t dan al een beetje heeft gelekt, de kans er zowaar inzit dat ik op deze moederdag een presentje ontvang dat ik niet zelf heb ingepakt.
Dat zou pas een verrassing zijn!

Responses

  1. Ik krijg hoofdpijn. Echtelieden die elkaar begluren via dat vermaledijde Twitter. Overigens, met jouw echtgenoot heb ik nog een appeltje te schillen. Hoe kan het dat ik, als ik mij opgeef om de Duin- en Bollenstreek van het LD te volgen, wordt gebombardeerd met zinloze retweets over fietstochten in Spanje? LD weer een volger minder nu. Maar dat jij je eigen moederdagcadeaus moet kopen is geklaagd. Ze hadden hun moeder ook op met een heerlijke lunch op een gezellig terras kunnen verrassen (je weet wat ik gedaan heb?). Gewoon bij de volgende Sint zeggen, dat ze hun eigen cadeaus maar moeten kopen. Moet je ze dan horen.

  2. En ?

    • Jawel! Het kookboek is binnen. Netjes ingepakt en al is-ie mij overhandigd. Hij is erg leuk, met een onderverdeling in seizoenen en 400 pure/eenvoudige recepten. Nu ben ik aan slag, Elly 🙂


Geef een reactie

Categorieën

