Gepost door: prretje | april 30, 2011

Taxi

“Veel plezier met elkaar en heb een goede week in Portugal.”

Het was vanochtend ongeveer 5.00 uur toen ik m’n schoonzus en zwager met kinderen en aanhang achterliet op Schiphol. Ik had de wekker op 3.45 uur gezet maar dat had ik net zo goed niet hoeven doen. Uit angst voor een plotseling optredend mechanisch defect in de rinkelmachine waak ik op eigen houtje de eerste uren van de nacht door om keurig op tijd voor de rijden bij de aanstaande vakantiegangers.
Rond 5.45 uur schuif ik m’n bed weer in. Klaarwakker. En dat blijft zo. Om 8.30 uur geef ik het op, ga eruit en zet een bakje koffie.

Intussen is het laat op de avond en zit ik zwaar te dommelen en te gapen. Hoewel ik m’n hoofd graag zou neerleggen, kan ’t nog niet. Ik verwacht na middernacht nog een telefoontje. Van mijn echtgenoot en zijn fietsmaat die in Spanje op hoogte zijn wezen trainen. Of ik ze van Schiphol kan komen afhalen.

Koninginnedag? Of meer een taxidag? Ik denk dat laatste maar dan wél één met een oranje tintje.

Responses

  1. Je schoonzus en zwager hebben nogal lef om dit van je te vragen. Ik bestel gewoon de Schiphol shuttle van taxi Jonker voor een luttel bedrag, en ik hoef niemand tot last te zijn.

    • Nee hoor, dat heeft niets met lef te maken. Zonder voorbehoud doen ze hetzelfde voor mij en bovendien vind ik ’t nog leuk ook om mensen op reis te zien gaan. Het was nu wel heel toevallig dat op 1 dag de ene midden in de nacht weggebracht moest worden en de ander een nacht verder weer opgehaald.
      Alles is weer gelukt en vanmiddag ga ik lekker met m’n boek in het zonnetje zitten. Dan is het risico altijd aanwezig dat er een moment van onoplettendheid volgt…

  2. Je bent te goed voor deze wereld:)


Geef een reactie

Categorieën

