Gepost door: prretje | april 27, 2011

Vraagje

“Wat zou je er van vinden als ik ga skeeleren?”, zegt ze.
“Skeeleren?”, vraag ik verbijsterd.
“Ja, skeeleren”, herhaalt ze opgewekt. “Een van m’n vriendinnen wil wat meer gaan bewegen en nu lijkt ’t ons een goed idee om samen te gaan skeeleren.”

Ik kan er niets aan doen maar beelden van de wachtkamer van de Eerste Hulp komen nog sneller omhoog dan de haas is in het welbekende spreekwoord. Visioenen van armen in gips, sleutelbeenfracturen, zwaar gekneusde ribben, compleet velloze knieën, uit z’n banden gerukte enkels, omgebogen vingers en geknakte polsen. Herinneringen gebaseerd op de harde werkelijkheid.

“Wat vind je van het plan?”
“Zou je dat nou wel doen?”, zeg ik.
“Hoezo niet?”, vraagt ze.
“Nou, omdat je, voordat je het weet, misschien weer iets breekt. Je bent nu hartstikke lang, dan val je van hoger en met nog meer kans op kapotte botten. En je staat nu ook niet bepaald als ‘de meest soepele in bewegingen’ te boek. Bovendien heb je ’t onwijs druk en kan een ongeluk je hele schema in de war gooien”, breng ik in één adem uit.

Het was niet het goede antwoord. Dat voelde ik gelijk feilloos aan.
“Lekker bezig ben jij”, klinkt het dan ook op weinig geamuseerde toon, “je hebt weer eens een mening die op niks gebaseerd is. Gelukkig ben ik negentien jaar en als ik wil skeeleren, hoef ik dat natuurlijk niet met jou te overleggen.”

Ik weet dat ze gelijk heeft maar ik denk alleen maar: “Vráág ’t me dan niet!”

Responses

  1. Een herkenbare vrouwelijke actie; ze vragen je mening en geef je het antwoord wat ze niet willen horen, doen ze toch hun eigen zin.

  2. Je kan weer méér afbeeldingen plaatsen?

  3. Eindelijk…. na het afspeuren van forums en het benaderen van de staff kan ik weer functioneren… nou ja, m’n blog dan. Ik heb zelfs de foto’s van eerdere dagen er nog in weten te proppen. Stress is langzaam aan het afnemen 🙂


Geef een reactie

Categorieën

