Gepost door: prretje | april 26, 2011

Op orde

Het kostte me een paar tellen voordat ik snapte waar het mailtje over ging.

Over 45 dagen is het weer tijd voor de Kippenloop en de laatste jaren is het vaste prik om met een groepje bibliotheekmedewerkers mee te doen aan deze wandelmarathon. Ruim een week geleden meldden we ons dan ook met twaalf collega’s aan bij de organisatie met het voornemen om op 11 juni de tocht van 15 kilometer af te gaan leggen. Een paar geoefende wandelaars uit het gezelschap wilden liever de 25 kilometer proberen maar aangezien de meerderheid 15 kilometer mooi genoeg vond, kozen we ervoor om toch met elkaar te lopen en dan maar samen voor de minder lange afstand te gaan. Op onze aanmelding kwam als reactie de volgende mail van één zin: “Ik meen me een bericht te herinneren in de krant vorig jaar in de trant van 15 km nooit meer, volgend jaar de 25 km, hoe zit dat?”

Het klopt niet helemaal want het is intussen al twee jaar geleden dat de redactie van de Katwijksche Post vroeg of ik een verslagje voor het weekblad wilde schrijven over onze belevenissen tijdens 15 kilometer Kippenloop. Wat wél correct is, is dat ik het verhaal toen alsvolgt eindigde: “Dit was eens maar nooit meer. Volgende keer gaan we op voor de 25 kilometer.”
Iemand herinnert zich dat blijkbaar nu nog. In m’n mailtje terug gooi ik het met een veelheid aan woorden op lopen met teamgeest en wijd ik uit over de vrolijke uitstraling die er van een voltallig biebmeidenclubje uitgaat.
“Nou, vooruit dan maar…”, luidt uiteindelijk het toegeeflijke antwoord van de andere kant.

Het secretariaat van de Kippenloop heeft z’n zaakjes op orde, dat mag duidelijk zijn. Zo goed op orde zelfs dat als een deelnemer dreigt te gaan zwalken, er ongevraagd meegelopen wordt tot de weg weer bekend is. En dat is tenslotte een mooie taakopvatting voor de administratietroepen van een wandelmarathon.

Geef een reactie

Categorieën

