Gepost door: prretje | april 18, 2011

Vreemde gast

“Kijk nou dan, wat zit dáár in hemelsnaam?”, vraagt m’n collega op het moment dat we net gezamenlijk de trap in de bibliotheek opgaan.
Haar stem slaat over van afgrijzen en ik kijk gelijk in de richting van d’r uitgestoken vinger.  

Door ons veel te kleine fietsenhok is het geen bijzonderheid dat, zolang de bieb dicht is, de vervoermiddelen tussen de boekenkasten worden geparkeerd. 
Van de fiets die schuin achter de rubriek Wijsbegeerte staat, raak ik dan ook niet danig uit m’n evenwicht.
Maar al snel daarna valt mijn oog op de vreemde donkerharige inhoud van het kinderzitje.

“Een aap op een fiets, hoe vind je zoiets?”, antwoord ik m’n collega vlotjes. “Hij reed door de stad, hij viel op zijn gat maar ik weet níet wiens schuld dat was.”

Geef een reactie

Categorieën

