Gepost door: prretje | april 14, 2011

Kipfilets

Tijdens de workshop ‘Leidinggeven aan gezond en veilig werken’, waarbij het ging over serieuze zaken als Arbowet, Arbeidstijdenwet, CAO, Arbocatalogus, Risico Inventarisatie & Evaluatie, Bedrijfshulpverlening, Verzuimbeleid, Psychosociale arbeidsbelasting en Gezondheidsbeleid voor speciale groepen, hoorde ik m’n collega naast me mompelen: “Af en toe een stapeltje boeken dragen is alleen maar goed voor de kipfilets.”

En ik moest hardop lachen. Lekker! Niet die kipfilets, maar dat lachen.

Responses

  1. Dragen alleen is niet genoeg: je moet op je rug liggen, armen gebogen boven je hoofd en dan in iedere hand een boek van (minimaal) een kilo, 50 keer buigen en strekken. Daar krijg je, als het iedere dag doet, kleine taaie kipfiletjes van! En daarna naar Pilates voor de rugspieren, op de fiets! Een goede conditie moet je thuis opbouwen. Maar het werkt wel een stuk prettiger als een balie lekker hoog is (sorry, kleintjes!)

  2. Je moet ’t me maar een keer voordoen straks want ik snap er geen bal van. En over die balie… hoge balies staan in het museum en het fenomeen balie is sowieso aan het verdwijnen. Kleine infopunten… that’s all. Maar gelukkig valt het met mijn kipfilets nog wel mee, geloof ik…

  3. Dit roept toch wel vragen op. Want zo zijn daar:

    – waterkipfilets
    – turbokipfilets
    – maiskipfilets
    – scharrelkipfilets
    – vrije uitloopkipfilets
    – biologische kipfilets
    – kip tandori filets

    Ze hebben toch allemaal hun eigen karakter.

    • Haha, het zal wel om de vrije uitloopkipfilets gaan, denk ik. Of de speelse bewerking daarvan: de vrije uithangkipfilets. Schijnen nogal taai van smaak te zijn… Volgens mij wil je dat helemaal niet weten, Martin 🙂

  4. Vrije uithangkipfilets, heeft dat iets met strings te maken?

    • Uitmouwhangkipfilets, uitstringhangkipfilets, whatever… En schei er nou maar over uit. Ik word er gewoon misselijk van, van al die soorten kipfilet 🙂


Geef een reactie

Categorieën

