Gepost door: prretje | april 12, 2011

Spel

“Ja, dat spel speel ik ook vaak. Voor mij heeft het niets maar dan ook niets met de werkelijkheid te maken. Het is wat het is: een spel. Leuk om te spelen. Ik ben er best goed in geworden: snel reageren, situaties inschatten. Als ik ’t met R. en N. speel via internet, liggen we vaak dubbel van het lachen. Kijk, je weet gewoon de hele tijd dat dit niet de echte wereld is, ook al ziet het er op het scherm misschien best echt uit. Maar heb jij dat ooit gezien dan? Dat als je bent doodgeschoten, dat je dan na een paar seconden weer opstaat en gewoon doorgaat alsof er niets is gebeurd? Was het maar zo, maar zo is het niet. Nou dan, ’t is gewoon heel onwerkelijk. Bovendien sta ik zelf met beide benen op de grond, ben de weg niet kwijt, naar mijn idee dan, en ik heb ook nog nooit in een inrichting gezeten of zo. Enne …: ik ben jóuw zoon en jij hebt me altijd wel heel duidelijk verteld hoe erg je geweld verafschuwt. Dat weet ik toch allemaal.

Goed dat we ’t hier samen even over gehad hebben, mam. Ja, dat vind ik echt goed…

Nu ga ik door, oké?”

En hij nam z’n controller weer in de hand.

Geef een reactie

Categorieën

