Gepost door: prretje | april 4, 2011

Spaanse toestanden

Hij is nog geen paar uur binnen of de ontregeling is al ingetreden mijn huis.

Behalve dat er vanwege zijn logeerpartij ineens vier mannen en een racefiets in m’n kamer staan, weet hij mijn zoon de overtuiging te bezorgen dat-ie hard toe is aan een tweepersoonsbed en neemt een andere huisgenoot zijn advies zo serieus dat er direct een bestelling voor een zesendertigste racefietsoutfit de deur uit gaat. Een witte (!) dit keer.

Om verdere schade te beperken, nam ik ‘m toen maar een uurtje mee om uit te waaien op het strand. Maar daarna ging het weer helemaal mis.

Morgen stuur ik ‘m terug naar Spanje. Waar hij woont. Want voor Spaanse toestanden kom ik liever zelf een weekje naar Spanje. Dat lijkt me een stuk verstandiger.

Responses

  1. Ja, en dan zit ik er weer mee! Ik begin net een beetje tot rust te komen! Je had toch niet je ramen gezeemd hè? Anders komt hij daar weer mee aan: bij Irene is het huis altijd zo schoon en opgeruimd… Het lijkt me inderdaad beter dat je een poosje hierheen komt!

    • Gewenteld in stof en vuiligheid (alles om maar geen schone en opgeruimde indruk te maken), spoedt hij zich nu weer, met een hart overlopend van liefde en verlangen, naar huis 🙂
      Niet dat het een realistisch beeld is om te denken dat mijn handen frequent bezig zijn om een zeem langs glas te bewegen, maar altijd bereid om in mei een keer je ramen te lappen, hoor.

  2. Weet je wat ik nou niet begrijp van die wielerfashion? Waarom dat eigenlijk is. Als ik op mijn USA trips sportievelingen op de racefiets of mountainbike tegenkom, maakt niet uit waar, als is het boven op een berg, dan dragen ze allemaal gewoon een short en een T-shirt als ze op hun Trek zitten – bij uitzondering een wielrennersbroek. That’s all. Zo gaat een fietsverslaafde kennis in Canada door berg en dal:
    Belleview Bike Trails

    In Duitsland zie je die malle pakjes ook niet zo veel. Wat zou het toch zijn?

  3. Nou moet ik zeggen dat ik Lance Armstrong ook nooit in een t-shirt heb zien rijden…, maar verder kan ik er geen zinnig woord over zeggen. Het opmerkelijke is dat ’t ook iets met ijdelheid te maken heeft, al zal dat zeker ontkend worden. Anders wordt er niet zo eindeloos getut met de keuze van welk setje er vandaag gedragen moet of welk printje er op het nieuwe shirtje van de club moet komen. Je zou zeggen dat als ijdelheid een rol speelt de mannen over het algemeen een iets wijder shirt aan zouden kunnen doen. In de strakke pakjes zie je elke biertje teveel zitten namelijk 🙂
    Welke kleur of opdruk dan ook, alles eindigt hetzelfde: in een natte, stinkende berg voor de wasmachine…

  4. Je bedoelt, het is een beetje een 50+ ding?

    • Dat zul je mij niet horen beweren aangezien ik niet graag gelyncht wordt. In die groep van rond de 100 zitten er zeker twee jonkies of zo…


Geef een reactie

Categorieën

