Gepost door: prretje | maart 28, 2011

Katkast

Ooit, lang geleden, had ik een kat. Een heel lieve kat. Hij heette Mozes en dat had alles te maken met het feit dat ik ‘m als pasgeborene het lot van de verdrinkingsdood bespaarde. Negentien jaar aaide ik ‘m, knuffelde ik ‘m, gaf ‘m eten, riep zijn naam ‘Mozes’ tot grote hilariteit van menigeen de wereld in en moest ‘m uiteindelijk laten inslapen.

Soms mis ik zijn warme, spinnende lijfje nog. Of denk ik zoiets als: Mozes had de grote boekenkast met opstaand randje, die nu in huis staat, geweldig gevonden.

Net zo geweldig als de kat in dit filmpje de kast vindt. Een echte katkast.

Responses

  1. Ik heb net Dewey, de bibliotheekkat uitgelezen. Ik snap het nu.

  2. Ha Joke,

    Dat boek maakt het plaatje inderdaad wel compleet. Grappig dat je het kent.
    Groet!

    Irene

  3. Rectificatie aub! Ome Dick heeft Moses gered.

    • Absoluut niet!!!! Hoe kom je daar nu bij? Hij was van de vader van een collega van mij en die zat te vertellen wat er ’s middags met dat nest jonkies zou gebeuren…. dus vriend, je zit er helemaal naast!
      En trouwens: je was zelf nog niet eens geboren…..

  4. Oma vertelde dat …..

    • Foutje van oma dan. Dick had eerder wel een ander katje maar die is na een paar weken dood gegaan, geloof ik. Die heb ik niet meegemaakt in ieder geval 🙂

  5. Correctie: de kat was niet van mijn vader, maar van een in het ziekenhuis opgenomen oom. Mijn vader heeft de moederpoes ruim een half jaar liefdevol verzorgd en geen enkel dier ooit kwaad gedaan. Zelfs geen spinnen om het leven gebracht voor deze angsthaas!
    De jongen kwamen als een volkomen verrassing en ook die heeft hij opgevangen. Toen de oom overleed wist een buur wel een oplossing voor de jonge katjes…

    • Precies, zo was het en niet anders. Dank voor het complete verhaal, Atie.


Geef een reactie

Categorieën

