Gepost door: prretje | maart 23, 2011

Cynisch

“Hij hep toch sorry gezegd? Nou, wat mot-ie dan nog meer? Gewoon stoppe met zeike nou”, hoor ik met een duidelijk Haags accent uit m’n autoradio tetteren.

De zogenaamde verontschuldiging waar deze figuur het over heeft, was voor belanstellenden in de krant na te lezen. “Ik heb me volledig mee laten slepen in de euforie na de bijzondere overwinning. Ik ben me op dat moment totaal niet bewust geweest van de beledigende toon naar een hele bevolkingsgroep. Een geuzennaam en een bevolkingsgroep heb ik door elkaar gehaald. Dat had ik niet mogen doen”, aldus de voetbalspeler die dansend en zingend kwetsende en respectloze teksten over joden de wereld in smeet.

Ik geloof ’t niet.

Bij het lezen van deze excuses denk ik zeker te weten dat ze uit de koker van de clubleiding komen. De betreffende speler lijkt me veel te onnozel om het woord ‘euforie’ te gebruiken. Laat staan te begrijpen.
Net zo min als ik geloof dat het door een overdreven opgewekte stemming komt dat er in het exemplaar van de Katwijksche Post dat in de bibliotheek ter inzage ligt, met grote hanenpoten door een verhaal over een Iraanse familie ‘Weg met alle moslims’ is gekalkt.

Ik ben een beetje cynisch aan het worden, ben ik bang. En ook dát is niet goed te praten.

Responses

  1. Dat heb je met zo’n Henk en Ingrid sport. Wanneer wordt het nu eindelijk eens verboden? Maar dan leven we nu ook nog eens in een Henk en Ingrid gemeente.


Geef een reactie

Categorieën

