Gepost door: prretje | maart 18, 2011

Opluchting

“Mag ik u feliciteren met de aanschaf van uw nieuwe auto?”, vraagt hij heel voorzichtig terwijl hij zijn hand uitsteekt. “Dat mag”, stel ik hem gerust en ik leg mijn hand in de zijne.

De autoverkoper heeft het moeilijk gehad. Want wat moet je met een klant die geen enkele interesse in auto’s heeft, die geeneens in het glanzend gepoetste garagemodel wil gaan zitten, die er niet op zit te wachten een proefritje te maken, die haar neus ophaalt voor elk gepresenteerd extra snufje en alleen maar praat over standaard opties. Zo’n klant is een regelrechte nachtmerrie en daar kun je maar één ding mee: haar een retescherp aanbod doen en hopen dat ze het accepteert.

Dat deed ik uiteindelijk.
Behalve een gebaar om de aankoop van een nieuwe vierwieler te bevestigen werd de handdruk van vanmiddag vooral een symbool van enorme opluchting. Voor beide partijen.

Responses

  1. Leuk modelletje! En je ouwe trouwe Matizje? Zeker niet ingeruild? Als je nu eens heel goed Spaans oefent kunnen we een keer een toeristisch uitje plannen naar de Ford-dealer?

  2. Nee, die Matiz gaat er natuurlijk uit. Kreeg er nog een wereldprijs voor terwijl-ie vijf jaar is en duidelijk minder lekker in z’n vel zit. Weg met dat ding: niks geen sentimenteel gevoel bij een auto. Die nieuwe scoort veel beter op veiligheid, is superzuinig en zo milieubeschaafd dat er geen wegenbelasting betaald hoeft te worden.
    Als je een Engelse verkoper zoekt, ga ik straks wel mee op dat toeristische uitje naar de Ford-dealer. De biebauto heb ik tenslotte ook voor een bodemprijs weten binnen te slepen 🙂

  3. Over twee jaar wordt het gewoon wegenbelasting betaling, dan wordt de regeling afgeschaft, maar tot het zover is, geniet er van. Eindelijk een verstandige auto aangeschaft! En van Europese Tsjechische makelij! Overigens knap dat je er een ‘wereldprijs’ voor kreeg, want een neef van mij kon een drie jaar oude Daihatsu aan de straatstenen niet kwijt bij welke dealer hij ook kwam: “Meneer, voor wat extra geld meer kopen mensen een nieuwe waar ze geen wegenbelasting voor hoeven te betalen.”

    Na een bezoekje aan de Nissan/Fiat/Honda dealer heb ik m’n zoektocht maar alweer laten varen. Auto’s kopen is zo deprimerend.

  4. Nou, nou, zowaar goedkeuring van een ‘autofreak’, dat doet me goed. Ik had zowaar vooraf een testrapport gelezen dus dat moet je helemaal tevreden stellen. Verder ben ik het volledig met je eens dat een auto kopen een deprimerende toestand is. Maar hebbie er eentje op het oog en zoek je ‘een harde en zakelijke onderhandelaar’, dan ben ik bereid als intermediair op te treden. Mannen zoals jij staan veel te veel kwijlend naast zo’n auto en da’s niet zo slim….

  5. Mijn probleem is dat het kwijlen ophoudt zodra ik in de showroom sta. De een is he klein, de ander rijdt niet lekker, en de derde is te duur (Prius… ik ben helaas van dat idee om financiële redenen afgestapt).

    Welke kleur heb je gekozen, toch niet weer het grijs dat het hele van der Plas wagenpark siert? En wanneer krijg je de sleutels?

  6. Gefeliciteerd met je mooie karretje!!


Geef een reactie

Categorieën

