Gepost door: prretje | maart 9, 2011

Beloning

Het klussen is zo goed als klaar en dan is een ‘beloning’ krijgen leuk. Maar ook een beloning ophalen kan soms plezierig zijn, zelfs als je er voor moet betalen en naar Ikea moet.

Alle risico’s voor een Zweeds trauma waren vantevoren geëlimineerd. Een A4’tje met informatie van de website, toont zwart op wit aan dat de gewenste voorwerpen in voorraad zijn. En nog handiger, in welke stellingen in het magazijn ze gevonden kunnen worden.
Zoals bedacht, zo liep het ook. In eerste instantie dan. Moeiteloos werden een bedbank, een tafeltje en een tv-meubel op de kar gehesen. Eén kussen, twee kussens, één rood hoesje … Hé, waar was dat tweede rode hoesje?
Ik liep naar een Ikea-man die achter een desk hing. Waar is dat tweede rode hoesje, vroeg ik hem. Met een slome vinger typte hij het nummer van hoesje één in en met diezelfde slome vinger wees hij in de richting vanwaar ik kwam. “Terug de winkel in, dáár moet nog wel zo’n ding liggen.”
Als je in Ikea op tien meter afstand van de kassa bent gekomen en je vervolgens de opdracht krijgt terug te keren naar de winkel, dan weet je dat je waarschijnlijk nog makkelijker de weg uit het regenwoud rond de Amazone vindt dan dat je uit deze winkeldoolhof ontsnapt, laat staan mét het juiste artikel. Een diepe zucht, een hap zuurstof en om een lange weg kort te maken: na een half uur was ik zowaar teruggekeerd bij mijn karretje.

Mét het tweede rode hoesje en de rest van de lading zwaar hijgend in m’n nek, wordt de weg naar huis ingeslagen. De lege, witte ruimte op zolder begint in de loop van de middag te veranderen in een kamer waar je kunt chillen met je vrienden. Bedoeld voor de pubers in huis. 
Tenminste, als die niet zoals komend weekend een feestje beneden hebben. En ik op zolder op m’n beloning kan gaan zitten.

Responses

  1. Mooi hoor en rode emmer in de hoek ook zo handig als er teveel gefeest is …………….

    • @elly: Dan is een deksel erop wel handig, ja

      Dat dressoir zou bij mij in de woonkamer niet misstaan.
      Een vakje voor de homecinema, de harddiskrecorder en een voor de mediaplayer (of voor het digitale kastje van de kabelboer, daar ben ik nog niet over uit).
      CD’s en DVD’s in de laden eronder…..lekker opgeruimd!
      Dus als je er na een halfjaar op uitgekeken bent, kan dat geval zo een tweede leven hebben in Zoetermeer, we zullen er echt zuinig op zijn, dat beloof ik 😉

      • Haha, je hebt pech! Ik ben niet zo snel uitgekeken op iets of iemand. Je zult zelf naar Ikea moeten, ik gun ’t je van harte 🙂

  2. Ziet er leuk uit Irene!!

  3. Houdt dit in dat er eventueel een logé een nachtje zou kunnen blijven slapen?????

    • Als het goed is, passen er zelfs twee personen op/in. Mits het lukt ‘m in uitgeklapte vorm te krijgen: je kent onze reputatie met Ikea-producten tenslotte…
      Maar voordat ik me super-schuldig ga voelen: ook zonder motorzaag zijn jullie natuurlijk altijd welkom! Ga maar geen ingewikkelde dingen verzinnen, hoor, voor die ellendige boom van mij. Er komt ergens heus wel een oplossing bovendrijven en het was echt niet mijn bedoeling Ed hiermee op te zadelen. Dat zou helemaal Spaans zijn… 🙂


Geef een reactie

Categorieën

