Gepost door: prretje | maart 3, 2011

Viooltje

Je kunt ze zo eten want ze zijn ontgift, wordt me verzekerd.

In delicatessenzaken kun je ze vinden maar je kunt ze zelf ook kweken in een pot in de tuin. Ze zijn lekker in salades, gebak en dranken. Je moet er wel grote hoeveelheden van gebruiken om smaak te krijgen. Verder is het aan te raden ze uitsluitend vers te gebruiken omdat ze heel kwetsbaar zijn en moeilijk te bewaren.
Ik heb ze altijd mooi gevonden en koop ze elk jaar wel een keer. Ze zien er leuk en fleurig uit en ik kijk graag naar ze. Regelmatig ruik ik aan ze en ik vind ’t een voorrecht ze te mogen verzorgen. Toevallig heb ik er net een paar in een hartje geplant om de tuin alvast een beetje kleur te geven.
Maar ik ga echt niet op ze kauwen en deze eetbare variant gooi ik dan ook snel van mijn bordje.

Viooltjes zijn nu eenmaal niet om te eten.

Responses

  1. Ik zat te denken, wat nu als je in jouw tekst ‘viooltjes’ door ‘roodborstjes’ zou vervangen? Tekstdeel “Ze zijn lekker …. verzorgen” zou prima lopen. Ik weet, het is vrijdagmiddag.

    • Ernstig zeg, die vrijdagmiddag van jou 🙂


Geef een reactie

Categorieën

