Gepost door: prretje | januari 26, 2011

Oud wijf

“Yes!”, was het simpele bericht dat oplichtte in het schermpje van m’n mobiel.

Ik wist genoeg: mijn dochter had zojuist haar rijbewijs gehaald.
“Nou, vertel…?”, vroeg ik nieuwsgierig, toen ze weer thuis was afgezet.
“Ik heb echt fantastisch gereden”, zei ze. “Die examinator zei het ook. Ik deed alles precies zoals het moest, maakte geen enkel foutje en hij feliciteerde me na afloop gelijk. Er was maar één dingetje waar hij een opmerking over had.
“O, wat was dat dan”, wilde ik weten.
“Hij vroeg hoe oud ik was en toen ik vertelde dat ik achttien was, had-ie nóg een vraag voor me. Waarom ik dan in hemelsnaam reed als een oud wijf.”

Geslaagd, maar mét een opmerking. En nu heb ik het vage voorgevoel dat mijn autootje ervoor moet gaan zorgen dat het tegendeel van deze opmerking bewezen wordt.

Responses

  1. Mijn felicitaties aan Maaike! Maar vrees niet Irene, in een Daewoo Matiz kan je toch niet anders rijden als een oud wijf?

  2. De felicitaties aan jullie dochter !

  3. ik weet uit ervaring dat het autootje waar ze jaren op gemopperd hebben ineens goed genoeg is, als ze hem zelf nodig hebben

    Staat overigens wel leuk in een advertentie:
    Te koop aangeboden:
    Daewoo Matiz z.g.a.n. want ik heb altijd als een oud wijf erin gereden

  4. Super! Feliciteer Maaike maar namens mij.

  5. En niet laten uitdeuken en spuiten.


Geef een reactie

Categorieën

