Gepost door: prretje | januari 25, 2011

Autootje

Het is niet omdat de mijne een eenvoudig blikken gevalletje is waar al een deuk in komt als je er iets te hard op drukt, dat het me weinig tot niets interesseert. Dát is ’t niet, daar ben ik van overtuigd. Want al had ik zo’n exorbitant kostbaar monster gehad als waarmee die gasten van Top Gear in de rondte rijden en ik ontdekte dat een onbekend iemand, op een onbekend tijdstip, op een onbekende plaats twee diepe krassen met onderliggende butsen in het oppervlak had gemaakt, dan nog was mijn eerste gedachte alleen maar geweest: “Bah, had ik ’t maar niet opgemerkt, dat zou me een hoop geregel hebben gescheeld.”

Responses

  1. De dader ligt op het, spreekwoordelijke, kerkhof zeker?

    In elk geval beter dan het briefje dat een buurman van mij onder de ruitenwisser vond:
    “Ik heb tegen uw auto gereden, voor het geval omwonenden vinden dat ik een briefje onder uw ruitenwisser moet doen, heb ik dat hierbij maar gedaan” Geen naam, adres, kenteken niks

  2. Ja, goed gegokt. Dat briefje bij jouw buurman is helemaal het toppunt van onwellevendheid (al zit er, als je er niets mee te maken hebt, ergens heel diep weggestopt ook wel een vleugje humor in).

  3. Als ik dat zo zie, kan je dat beter niet bij je verzekering claimen – tenzij je een schade per jaar mag claimen zonder dat dat gevolgen heeft voor je bonus/malus korting. Maar als dat wel gevolgen heeft, is het claimen van zo’n schade vaak duurder dan gewoon maar zelf betalen.


Geef een reactie

Categorieën

