Gepost door: prretje | januari 22, 2011

Sneu jasje

Voor het eerst heb ik m’n nieuwe zwart leren jasje aan. Ik vind ‘m leuk. Omdat-ie gewoon leuk ís. En omdat-ie bovendien zeventig procent is afgeprijsd, wat ‘m éxtra leuk maakt. In mijn ogen dan.

Aangezien mijn huisgenoten na een halve dag dragen nog niets gezegd hebben en het hun hoogstwaarschijnlijk niet eens zou opvallen als ik in een paars-oranje gestreepte boerka met een geel randje zou rondparaderen, ben ik zo zwak om mijn dochter de ultieme vraag te stellen:
“Hoe vind je m’n nieuwe jasje?”
Ze kijkt me aan. Met zo’n speciale meewarige blik. 
Ik bereid me op alles voor.
Stom. Geen mening. Tuttig. Tsja. Uiterst. Als jíj ’t maar wat vindt.
Maar ze weet me toch te verrassen.
“Midlifecrisis”, luidt het heldere commentaar.
“Midlifecrisis?”, herhaal ik.
“Ja”, verduidelijkt ze hulpvaardig, “mannen kopen een motor. En jij koopt een jasje voor óp een motor. Alleen héb jij geen motor.”

Waar ik zelf het idee had volledig grip te hebben op de emotionele staat van onrust en twijfel die midlifecrisis heet, wordt daar nu ineens bruusk een streep doorgehaald. En dat vanwege een jasje. 
Een beetje sneu wel.
Eigenlijk heel erg sneu.
In alle te verzinnen opzichten onwijs sneu.

Responses

  1. 70% afgeprijsd, dus maar 30% sneu.

  2. Ach kom, Patricia Paay ging in de Playboy, het is bekend dat dames op deze leeftijd soms vreemde dingen doen. Het is gewoon een mooi jasje.

  3. laat je niks aan praten Irene , het is een prachtig jasje , en als je echt in je midlife zit dan komt de motor ook nog wel :))

  4. Midlife oké maar zo’n mooi jasje kun je toch geen crisis noemen…dat noemen wij gewoon midlife-genieten!!

  5. Heb ik je een keer een compliment over je kleren gegeven, en dan krijg je dit weer….

  6. midlifecrisis….met zo’n lijntje?
    Lijkt me nergens voor nodig (ik houd het op jaloezie van dochterlief 😉 )

  7. Zeg “schoon” zusje zijn we weer aan het vissen …….. met je lijntje ??

    Zwager Hans

  8. Met zo weinig vet op je botten leg je het af van de kou, op de motor. daar helpt zo´n jasje echt niet tegen!


Geef een reactie

Categorieën

