Gepost door: prretje | januari 14, 2011

Ierse regendag

Luka Bloom, mijn favoriete Ierse singer/songwriter, vertelde een keer over een Ierse regendag. Dat er ondanks alle nattigheid altijd iets van te maken is. Hij schreef er ’t liedje ‘Monsoon’ over. 
Vanmiddag heb ik er nog eens goed naar geluisterd. En ik ging haast verlangen naar iemand die de regen van m’n gezicht wilde likken.
 
Monsoon

Everyday is the rainy season
Every night is a full moon
Whenever I’m with you darling
Love is a monsoon
Goosebumps all around my skin
Whenever you come into the room
Fresh wild smell of jasmine
Love is a monsoon

Alone I walk the hillside
Alone I pace the sand
Alone I think about you
Close my eyes and I kiss your hand
Alone I lick the rain
Streaming down upon your face
Alone I see the moment
We’re together in a high place
Alone I sing your praises
Alone I have to let you know
Alone, you make the ripples
Honeywater afterglow

Rain comes pouring down
Pouring down

In the wind, the kiss of wisdom
In the mountain, silent touch
In the river, juices flow
To the rhythm that I need so much
Outside the roar of thunder
Streets drip wet in the rain
Inside honeywater lingers
Please God we’ll meet again

Love is a monsoon

Responses

  1. Op deze regendag ging op weg naar mijn favoriete zanger! Ondanks een ruime planning kwam ik maar op tijd aan (File, file, file!) En toen was vierenhalve uur genieten. Op de terugweg weer ellende met een totaal afgesloten snelweg! Om 2.00 uur dook ik mijn bed in.
    Luka komt binnenkort in Leiden. Dat is beter bereikbaar 🙂

    • Nou ja, als Frank goed in vorm was, maakt een file en een paar uurtjes slaap niet uit, toch? Dat ben je dan snel vergeten…

  2. Luister ook eens naar Planxty met “Cold blow and the rainy night”.
    Hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=NI2V5iAEUjo

    • Mij te veel folk, Bert, maar toch bedankt.


Geef een reactie

Categorieën

