Gepost door: prretje | januari 7, 2011

Six words

‘Zó stil hoefde ook weer niet.’
‘Is ’t me uiteindelijk gelukt? Nee!’
‘Wat een schandaal!, schreeuwde de schandknaap.’
‘Wat er in zit, staat erop.’
‘Ik sta op rood, bloosde ze.’
‘De stilte klonk harder dan steen.’
‘Wanneer?, vroeg hij. En ze ging.’ 
‘De arts golfde zich een ongeluk.’
‘Ik wil nú die lift in.’
‘Hij krijgt een training in kindermishandeling.’
‘Fuck off met je inner circle.’
‘Ze heeft ‘m voor altijd gedownload.’
‘Intussen is er geen keus meer.’
‘Waarom zorgen managen?, schokschouderde de zorgmanager.’
‘Nee, jij twittert toch nooit terug.’
‘Dit leeg is leger dan leeg.’
‘Of alles goed met me gaat?’

Voor wie denkt dat ik aan de whiskey heb gezeten, volgen hier zes geruststellende woorden: ‘Ze hoorde de fles niet roepen.’
Wat ik hier heb gedaan is zomaar een beetje oefenen. Om op een reclamemast langs de snelweg te komen met mijn Six Word Story. Op zich al een wonder dat een langdradige ‘schrijfster’ als ik ’t voor elkaar krijgt in slechts zes woorden een verhaaltje te vertellen.
Hoewel de kwaliteit van m’n stories lang niet toereikend is voor een miljoenenpubliek heb ik stiekem al een favoriet. Maar de beste raad die jullie me ongetwijfeld in six words gaan geven:

Oefen voorlopig nog maar even door.

Responses

  1. “Maar schuift dit ook nog wat?”

  2. Geen idee en dat zou me ook niets kunnen schelen. Maar het lijkt me wel geinig dat mijn story een paar tellen rondcirkelt in het brein van een willekeurige passant op weg.
    Van echt iets ‘in-smssen’ zal het niet komen. Zit er volgens jouw kritische geest nog een aardige bij dan?

  3. ‘De stilte klonk harder dan steen.’ Die vind ik heel erg sterk. Omdat deze niet bedoeld is om leuk te zijn, en ook geen woordspeling is. Het geeft een moment weer dat we allemaal wel eens hebben meegemaakt. Insturen!

  4. Dat zou trouwens een mooi thema zijn om eens een kort verhaal te schrijven, fictie, volgens mij kan jij dat best.

  5. “Hoe laat gaat de bar open?”


Geef een reactie

Categorieën

