Gepost door: prretje | januari 3, 2011

Vuur

De brandlucht kwam me al van verre tegemoet.

Op de grenslijn van schemering en donker reed ik langs de zee naar huis toen de geur me al voorbereidde op wat ik honderden meters verderop zou zien. Een vreugdevuur van kerstbomen op het strand.
Tenminste, dat vond ik.
Een paar kijkers met een andere mening stonden op de Boulevard. “Dekselse kwajongens”, mopperde een oudere man met het taalgebruik van Bromsnor uit Swiebertje: “Ik mag lijden dat de politie ze te pakken krijgt…”. En een ander merkte tevreden op, toen hij zag dat ik een fotootje maakte: “Goed zo, leg die pyromanen maar vast, dan zijn ze altijd te achterhalen.”
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond ’t alleen maar mooi. Fel oplaaiende vlammen tegen de achtergrond van de vallende avond. Een paar jongens die een vuurtje stoken op een plek die geen kwaad kan. Ik had er zo bij willen gaan staan om m’n handen te openen en de warme gloed te ontvangen. “Hé stelletje ouwe bromberen, kunnen jullie je niet meer herinneren dat je ooit zelf jong was?”

Apart gevolg van dit brandje op het strand: de vallende sneeuwvlokken, die al een paar weken op mijn schrijfsels neerdwarrelen, smelten vanaf vandaag als sneeuw voor de zon.

Responses

  1. Er gaat niks boven een lekker fikkie ;p

  2. Ik zie toch nog wat sneeuwvlokken dwarrelen, hoor!

    • Geduld, Cok, gewoon geduld. Of mijn rotsvaste vertrouwen in de man die de sneeuwvlokjesknop bedient, moet op lucht gebaseerd zijn….

    • Ik wist het wel: de man van de sneeuwvlokjesknop is 100 procent betrouwbaar! Waar vind je ze nog, deze rotsen in de branding…


Geef een reactie

Categorieën

