Gepost door: prretje | januari 2, 2011

Aftuigen

Met een enigszins dubbel gevoel haal ik de boom weer leeg.

Een spoor van melancholie omdat de dagen alweer voorbij zijn waarop ik ’s ochtends vroeg de lichtjes van de kerstboom tot leven bracht om de donkere dag van een sfeervol schijnsel te voorzien. En ik er weer plezier in had om alle ballen en glanzende soortgenoten die ik in de loop der jaren heb verzameld, te zien schitteren in m’n boompje. 
Het paddestoeltje van vroeger thuis, de zilveren dennenappels die ik een paar jaar terug kocht bij dat leuke antiekwinkeltje dat er helaas niet meer is, dat sterretje dat ik cadeau kreeg: ze gingen vanmiddag allemaal weer in de doos. En op het moment dat ik de deksel sloot, was het goed. Afgesloten. Het vizier vooruit.
Zin in sneeuwklokjes en narcissen. Zin in de voorjaarszon. Zin in buiten. Zin in de tuin. Zin om weer op een terrasje een bakkie te drinken en een goed gesprek te voeren. Zin om wandelingen te maken, overal waar het mooi is. Zin in leuke uitstapjes zoals de bioscoop, musea, concerten, lezingen en alles wat me verrassen kan.

De kerstboom staat buiten te wachten tot-ie wordt opgehaald. En ik ga de agenda pakken voor het nieuwe jaar. 

Geef een reactie

Categorieën

