Gepost door: prretje | december 29, 2010

Dilemma

Stel…
dat je over enige weken vijftig jaar wordt. Prachtig, fijn, iets om dankbaar voor te zijn. En dat ben je natuurlijk ook want je beseft heel goed dat het geen vanzelfsprekendheid is dat je in gezondheid deze mijlpaal bereikt. Je kent de namen van mensen die onder minder goede omstandigheden dit feestje vierden en je weet ook dat anderen het geeneens hebben kunnen meemaken.

Stel…
dat je feestjes leuk vindt maar vooral met een ander feestvarken dan jezelf. Dat je gewoon heel veel zin hebt om voor deze gelegenheid zelf te beslissen hoe en waar je stil staat bij die halve eeuw van je bestaan. En dat er precies op dat moment vrienden in het buitenland mailen dat je van harte welkom bent en dat je de vliegreis als cadeautje krijgt. En dat je gelijk denkt: hè, dat lijkt me lekker.

Stel…
dat je toch ernstig twijfelt om te gaan omdat je bang bent dat het niet goed begrepen wordt. Dat mensen misschien een beetje beledigd zijn omdat je kiest voor een andere invulling dan gebruikelijk is. Dat ze denken dat je er moeite mee hebt ouder te worden, een paar rimpels extra te begroeten en daarom op de vlucht slaat.
 
Stel…

dan heb je een dilemma.

Een luxe dilemma, dát wel, maar toch een dilemma.

Je zult er maar mee zitten.

Responses

  1. Gauw gaan ! en dan thuis gewoon als een verjaardag later vieren
    JIJ wordt 50 en dus is het jouw feestje, veel plezier en alvast van harte gefeliciteerd

  2. Ik zou GAAN! Dat t-shirt moet je toch een keer dragen, maakt niet uit wanneer!:)

  3. Tja, het is natuurlijk zielig voor Bert, die ongetwijfeld al drie liederen gedicht heeft, maar dan bewaart hij die toch tot het Paasbiebontbijt of zo? Als je geboekt hebt zal ik ons postadres op je log zetten, kunnen ze slingers met “50”, sokken met “50” en weet ik veel wat er allemaal nog meer in de handel is daar, gewoon hier naar toe opsturen. Ik beloof plechtig dat we één stoel zullen versieren. En verder maken we er gewoon een leuke dag van, een feestje. Maar het enige varken zal op ons bord liggen (of iets anders!!), en we eten griesmeelpudding toe!!!

  4. Goh ik wist niet dat jij zo kon tobben… gaan raar mens! 🙂

  5. Vluchtgedrag !!!!!!!
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt (al is dat vluchtgedrag)
    Nee hoor geintje.
    Leipo, ik zou hetzelfde doen en waarom thuis nog vieren??
    Het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat je 50 wordt, maar geniet nou maar gewoon.
    Laat andere maar denken wat ze willen, doen ze toch wel.

  6. Gewoon gaan. Vier het op je eigen manier.
    Voor gedichten en andere (on)gein zit ik niet vast aan bepaalde data. Het borrelt regelmatig spontaan omhoog.

  7. Volg mijn voorbeeld en ga! (Ik zat destijds, heel lang geleden inmiddels, in Barcelona). Die mooie jaarwisseling (2x) wens ik je nu alvast toe.

  8. Snel wegwezen… Jouw leven. Jouw 50 jaar….

  9. Nou, al je bloglezers hebben precies gedaan waar jij natuurlijk op hoopte: ze hebben je stuk voor stuk een alibi verschaft om gewoon lekker heel ver weg te gaan. Goede tactiek, zusje! En ik heb niet de illusie dat ik je tot andere gedachten kan brengen… Rest mij niets dan veel aan je te denken op je verjaardag en op de 10e, na een fantastisch concert van Luka Bloom, alsnog het glas met je te heffen op hét leven, óns leven en hoe je dat ook invult. Lieverd, je bent nu (stok) oud genoeg om zelf te mogen beslissen hoe je je verjaardag viert hoor!!! Zot mens!

  10. Gaan met die banaan enne …we nemen zo wie zo een lekker wijntje op die 50 jaar van jou! 50 jaar.. en dan moet je je niet laten beinvloeden met… “wat zouden anderen willen / denken.” Nee Sara………. GENIET !! HET ZIJ JE VAN HARTE GEGUNT.

  11. Niet te verkroppen dat ik mijn eigen zusje op haar 50e verjaardag niet even een bemoedigende kus kan geven! In deze tijd van individualisering is het zo belangrijk ….. bla bla

    Ha ha ha ha ha, nooit geweten ons zusje zo op de kast te kunnen krijgen!

  12. Feesten die men geacht wordt met familie en vrienden te vieren, van Kerst tot en met verjaardagen, zijn mij een gruwel. Groot gelijk, ik zou nog verder weg gaan dan Spanje.

  13. Het zou origineler zijn om je nu een ander advies te geven, maar natuurlijk moet je op jouw verjaardag doen waar jij zin in hebt. Ik snap je dilemma heel goed. Je wilt toch ook graag bij je dierbaren zijn op zo’n moment. Toen ik 50 werd heb ik het ook zelf ingevuld. En het werd een leuk feestje met familie en vrienden. Van verplichtingen geen sprake. Doe wat je hart je ingeeft.

  14. Voor jezelf kiezen. Het moeilijkste wat er is.
    Alvast gefeliciteerd! En geniet, en nooit met mate.


Geef een reactie

Categorieën

