Gepost door: prretje | december 22, 2010

Incognito

“Jij bent toch van de bibliotheek?”, zegt de mevrouw van het bloemenzaakje. “Ik heb vanochtend een lenerspasje op de grond gevonden. Van de bieb. Kun jij het misschien meenemen anders blijft het hier zo lang liggen?”

Bij de Hema spreken twee kinderen me aan: “Hé juf, is de bieb open vandaag en kenne we dan ook gamen?”
Als ik sta te wachten tot er in dat nieuwe cadeauwinkeltje iets is ingepakt, zegt iemand: “Kan ik misschien bij jullie volgend jaar wat spulletjes in de vitrine uitstallen? En zo’n banner op de website, wat kost dat nou?”
Teruglopend over de Boulevard hoor ik: “Als dat mevrouw Van der Plas van de bibliotheek niet is. Wij moeten zeggen dat die herinrichting ons goed bevalt. Er zit een slimme routing ingebouwd waardoor je als vanzelf overal langsloopt.” En vervolgens wandelt het stel vrolijk met mij mee tot ik thuis ben.

Volgende keer hang ik op mijn vrije dag een bordje ‘Buiten dienst’ om.

Responses

  1. Je kunt ook gewoon een keer een dagje mee naar de Gouwzee….

  2. Het zal ook best meespelen dat je in een “kleine stad” woont, daar kent iedereen elkaar nog.


Geef een reactie

Categorieën

