Gepost door: prretje | december 6, 2010

Ruzie

Wanneer het precies begonnen is, kan ik me geeneens meer herinneren. Duidelijk is dat het allang niet goed ging.

In eerste instantie dacht ik nog dat het hier een toevallig incident betrof. Een verschilletje van mening, een ruzietje, niets meer en niets minder. Niet teveel aandacht aan besteden. Trekt wel weer bij.
Maar het trok helemaal niet bij. Het ging zelfs van kwaad tot erger. Wilde de ene naar rechts, ging de andere naar links. Met veel energie heb ik getracht een bemiddelingsrol te spelen in het conflict. Als een koorddanseres op het dunne touw, zo voorzichtig en subtiel probeerde ik beide partijen weer op één lijn te krijgen. Het mocht niet baten. De afstand werd steeds groter, de kloof steeds dieper, het gevecht steeds heftiger. Zo heftig dat het me vorige week voor de eerste keer letterlijk vloerde. Op een moment dat ik er niet op rekende, haalde het me finaal onderuit en deed me pijn. En nóg wilde ik ’t niet toegeven.
Tot deze morgen. Toen werd het te gek en te gevaarlijk en begreep ik dat als er niets veranderde, ikzelf het grote slachtoffer van deze tweespalt zou worden. Dat het me gebroken op straat zou achterlaten.

“Twee nieuwe banden alsjeblieft”, zei ik daarom vanochtend tegen de fietsenmaker, “dit stel is het nooit met elkaar eens.”
Eén blik op het onwillige koppel was voldoende voor hem. “Nee, daar is inderdaad niets meer mee te beginnen”, constateerde hij droog.

Op dat moment drong het besef tot me door dat er eindelijk een eind zou komen aan het geruzie. De vrede keerde terug in mijn bestaan.

Responses

  1. Hallo Irene , mischien is een SNERT wandeling iets voor jouw ?
    http://www.lesdeuxponts.nl ( het is gewoon in Oudendijk hoor)

  2. Beste Elly,

    Ik heb gelijk zin om te komen wandelen in jouw omgeving. Lijkt me echt leuk. Ik neem het als een uitdaging aan om deze winter nog liefhebbers te ronselen voor een frisse winterwandeling en daarna aan de koffie/chocolademelk/appeltaart/erwtensoep/bijzonder biertje te gaan.
    Dank voor de link! Met groet,

    Irene


Geef een reactie

Categorieën

