Gepost door: prretje | december 4, 2010

Zeldzaam

Hij kwam aanvliegen.
Over zee en strand.
Door het gat in het rieten hek.

Komend vanuit het hoge noorden van Noord-Amerika of wellicht het oostelijk deel van Siberië koos hij mijn tuin om even uit te rusten.
En dat is heel bijzonder want zoveel worden er in niet in Europa gesignaleerd. In Nederland is hij hooguit een enkele keer aangetroffen.

Maar nu zat hij ineens op twee meter van mijn achterdeur. 
Als een geoefend vogelaar greep ik mijn toestel en maakte een fotootje.
Een kleine afgedwaalde sneeuwgans. Geschoten door een geluksvogel.

Responses

  1. En houten sneeuwgans? Mijn moeder had deze week zelfdzame witkop staartmezen in de tuin.

  2. Nee, zeker niet van hout. Wel van ijzer maar mét sneeuw.
    De witkop staartmees in de tuin? Nooit van gehoord maar het klinkt als een bijzonderheid. Zijn er bewijzen te overleggen van de aanwezigheid van deze gevleugelde types in een doorsnee Rijnsoevertuin? Ik kom niet verder dan een roodborstje…

  3. Ik had je zoon zijn sneeuwpop wel verwacht op je weblog. Veel mooier dan die vogel.

  4. ’n weblog-pareltje


Geef een reactie

Categorieën

