Gepost door: prretje | november 7, 2010

Tupperwarevervoer

“Neem jij die drie Tupperwarebakjes mee”, zeg ik tegen m’n zoon. “Ze liggen al op het kussen richting voordeur.”

Wat de zondag ook in petto heeft, een vaststaand onderdeel is een bezoek aan mijn schoonmoeder tussen twaalf en twee. Kinderen en kleinkinderen verzamelen zich wekelijks in haar woning om daar liefdevol gevoederd en gelaafd te worden. Door een falend gehoor zijn lange discussies niet aan mijn schoonmoeder besteed maar het verzorgen van haar geliefden door middel van het snel en secuur beschikbaar stellen van vooral heel veel eten en drinken, is een missie die bij haar in uitstekende handen is.
Aan de kleinkinderen die zich niet melden op zondag, wordt ook altijd gedacht. “Zit ze weer te studeren?”, vraagt ze vandaag bezorgd als mijn dochter verstek laat gaan. “Je moet zo maar wat voor haar meenemen.” 
Het heeft geen zin te zeggen dat er thuis eten genoeg voorradig is want een overlevingspakket wordt hoe dan ook samengesteld. Van alles heb ik al mee naar huis gesjouwd: van stukken appeltaart tot zakken chips, van soep tot rolletjes snoep, van pizza tot zalmsalade.
Als er een paar maanden geleden op een zondag gehaltballetjes op het menu staan en ik vertel dat die echt niet mee hoeven omdat er een vegetarische vriendin bij mijn dochter langskomt, gaat er zonder pardon een extra gevulde schaal mee. “O”, zegt de cateringdeskundige met veel inlevingsvermogen, “je zult ’t zien, die lust heus ook wel een lekker balletje.”

Vandaag gaan er een flinke bak kippensoep, een schaaltje met een stuk of tien ballen en een rol pepermuntsnoepjes mee. Volgende week gaan de bakjes in lege toestand weer terug en de kans is groot dat andere, gevulde exemplaren dan weer meegaan.
Zondag is nu eenmaal Tupperwarevervoerdag.

Responses

  1. Ik wil graag met je ruilen van schoonmoeder hoor , die van mij is echt niet aardig ( en dan zeg ik het nog netjs ) en heeft het absoluut niet aan haar geefklieren :))

    • Helaas maar waar, mijn schoonmoeder is voor geen goud inruilbaar.


Geef een reactie

Categorieën

