Gepost door: prretje | oktober 22, 2010

Bonnie

“Je bent precies Bonnie St. Clair met d’r verlopen drankhoofd”, zegt degene met wie ik officieel getrouwd ben.
“Lachen! Da’s pas écht een miskoop, mam”, voegt degene eraan toe die ik gebaard heb.

Voor het eerst van m’n leven heb ik een hoofddeksel aangeschaft. Voor in de winter. Op de fiets. In het donker. Als niemand me ziet.

Tegen de neiging om na bovenstaande opmerkingen het ding te verfrommelen en in een kast te gooien, ga ik mij de komende maanden vrouwmoedig verzetten.

En wie meent dat er nu misschien enigszins relativerende woorden mijn richting uit zou moeten gaan, da’s niet nodig. Ik denk dat de tekst van Simon Vestdijk, die ik toevallig diezelfde dag op een steen in Wijk bij Duurstede las, de waarheid is:

Tijd om weer op huis aan te gaan.

Responses

  1. Wie is die vent met die lelijke pet? (bij anti-shopper)

    Staat je enig Ireen!!

  2. Trek je er niks van aan, juist heel erg leuk! Werd die bovenste opmerking niet gemaakt door een iemand die ik op een Arnhem shopping foto als een overjarige twintiger met een cap op zie lopen?

  3. ; ) U lacht zo lief…
    Niks in het donker, Irene hij staat je top!

  4. Dank voor de aardige woorden, ik zal eraan proberen te denken. Maar zoals Vestdijk al zei: een beetje achterdocht blijft altijd aanwezig.
    Voorlopig toch maar in het donker… ook leuk!

  5. Ik ben bereid je wat adviezen geven op het gebied van hoofdbedekking!

    • Bert, ik moet er werkelijk niet aan denken. Als het water tot de lippen staat, dan pas zal ik het overwegen. Een Friese ijsmuts, een grijze bivak….. ik huiver. Dan maar Bonny 🙂

  6. Dit is de nieuwe Jackie Coogan – look. Lekker ondeugend. http://goo.gl/pHjy (kan het daglicht heus wel verdragen)

    • Wat een leuke Jackie is dat, Walter. Ik kende haar niet maar vind het een eer als ik er een beetje uitzie als zij. Ja, wel een beetje ouder natuurlijk.

  7. Degene met wie je officieel bent getrouwd bedoelde natuurlijk Bonnie van Clyde

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bonnie_en_Clyde

    Als je dat misdaad verhaal dan even wegdenkt is het toch een soort van compliment 😉

  8. Ik heb even getwijfeld, maar aan de reacties te lezen heb ik toch gelijk zus: dit is een typisch geval van “vissen naar complimentjes”. Je weet natuurlijk dondersgoed dat je er “lekker” uitziet met die pet.
    Op zich een moedige actie, want ons moeder heeft ons toch maar mooi opgezadeld met het “we-hebben-geen-hoedenhoofden-complex”.

  9. Zo is het. Opzetten dat ding! Een vrouw met een mooie muts, daar droomt toch de natte droom van elke man ?

    • Dank Tim, voor de ondersteuning! En ik hou een dweil bij de hand. Voor het geval dat….


Geef een reactie

Categorieën

