Gepost door: prretje | oktober 18, 2010

Leeg of vol

“Nee joh, gaan jullie maar. Ik vind ’t ook leuk om een beetje op de camping te rommelen. Straks hou ik jullie alleen maar op want op- en afstappen gaat niet meer zo snel.”

Twee dagen produceert m’n schoonmoeder al dit soort teksten en weigert ze haar fiets met trapondersteuning aan te raken. Tot vandaag. Het weekend is voorbij, de paden zijn veel stiller en als ze nu niet meegaat, gaat ze nooit meer mee. “Ik ga achter je rijden, je trapt gewoon je eigen tempo en als je wilt stoppen, dan stop je.” Ze kijkt nog steeds argwanend maar met de verzekering dat we liever fietsen mét haar dan zónder haar, stapt ze uiteindelijk op.

En ze vindt het heerlijk. “Ik was bang dat ik het niet meer kon”, zegt ze, “maar wat ben ik blij dat ik hier weer rijd.” Dwars door de bossen, langs boerderijen, over rustige weggetjes, van knooppunt naar knooppunt en met een uitgebreide koffie- en hazelnootgebakjepauze. Ze geniet bijna de volle 43 kilometer. Bijna, want na 40 kilometer is de accu van de fiets leeg en moet een duwtje in de rug haar terugbrengen naar de camping.

Toch heb ik het idee dat de accu van onze 74-jarige bij terugkomst voller is dan die de afgelopen dagen was. En dát is misschien wel de grootste winst van vandaag.

Afgezien dan van die paar paddenstoelen die ik met veel moeite heb weten te vinden.

Responses

  1. Heerlijk dat jullie zo genieten. Mooi hé de herfst!


Geef een reactie

Categorieën

