Gepost door: prretje | oktober 16, 2010

Herfstkamp

Als ik zou moeten kiezen, is de herfst mijn favoriete jaargetijde. Ik weet niet waarom dat zo is, maar wél dat ik altijd al die speciale voorliefde heb gekend voor de sfeer van afscheid en melancholie.

Geen betere plek om de schoonheid van het naseizoen te proeven dan in het bos. Met een groot gezelschap schoonfamilie zijn we vandaag voor een najaarsweekje neergestreken in de bossen van Leersum. Als een soort Katwijkse Roma’s wordt een half veld geannexeerd voor vier caravans met bijbehorende tentjes. Zodra het kamp is geinstalleerd, melden de eerste vrijwilligers zich voor een fietstochtje. Om niet constant met blubber op de billen rond te rijden, nog even snel een spatbord op m’n mountainbike gemonteerd en daarna voor een tochtje van 35 kilometer over de bladeren richting Doorn, naar Amerongen en via de Kaapse bossen terug.

Het rook naar herfst, het zag eruit als herfst en het voelde als herfst.
Nu wordt het donker, tijd om de waxinelichtjes aan te steken.

Responses

  1. Doe je mijn broer de groeten? Die woont in Doorn!

  2. Mooie foto! Hier vandaag ook veel kastanjes geraapt maar dan tamme. Groeten aan allemaal!

    • Hé vrienden,

      Leuk wat van jullie te horen terwijl je zelf ook vakantie hebt. Ik denk dat ik de beste kans voor een leuke foto intussen wel heb gehad want de berichten voor de volgende vier dagen beginnen allemaal met de hoofdletter R. Maar kan ’t schelen: lekkere boeken genoeg in de buurt.
      Geniet ook nog een week en vooral met die hoofdletter Z.

      Groeten terug van iedereen (Raym is zonet ook gearriveerd)


Geef een reactie

Categorieën

