Gepost door: prretje | oktober 8, 2010

Kleintje

Misschien was de titel ‘Huiler’ beter geweest voor dit stukje. Maar ten eerste maakte dit exemplaartje geen klagelijk geluid en ten tweede vind ik ’t altijd zo’n verdrietig klinkende benaming.

Vrijwel altijd kies ik na mijn werk voor de toeristische route naar huis. Even langs de zee fietsen, het hoofd leegmaken, dan over de sluis en mezelf weer instellen op het volgende hoofdstuk. Zeker in deze tijd van het jaar heb ik bij dit tochtje altijd een hoopvol ‘misschien’ in m’n hoofd. Misschien zie ik er eentje.
En vandaag was dat zo. M’n hart maakte een sprongetje van blijdschap. Langs de kant van het water lag een kleintje te turen over de grote plas waar hij net uit was gekomen.

Op eerbiedige afstand maak ik een paar foto’s. Even hebben we oogcontact en glanzen z’n mooie grote kijkers in mijn richting. Het is niet de eerste keer dat ik een jong zeehondje hier op het strand aantref maar voor mij blijft het altijd iets heel bijzonders om te zien. Vandaag is het vooral de rust die dit moment iets magisch geeft.

Ik laat ‘m die rust. 
Pas goed op jezelf, kleintje.

Responses

  1. Bijzondere beestjes he… mijn dochter heeft een keer het magische moment mogen meemaken dat er eentje op een kleine 10 meter van haar af boven water kwam. Haar eerste reactie was om zo snel mogelijk het water uit te vluchten maar het beestje bleef al dobberend haar een beetje nieuwsgierig bekijken. Ze was er echt helemaal van onder de indruk.

    • Da’s helemaal om niet te vergeten, zo bijzonder.

  2. Ik kom toch ook wel regelmatig op het stand, maar een zeehond heb ik nog nooit aangetroffen.
    Andere honden daarentegen….

  3. Toen wij vorige week zondag op het strand bij Zandvoort liepen reed er een jeep van de zeehondencreche Pieterburen met aanhanger over het strand richting het zuiden. Misschien was dit kleintje, of z’n broer of zus al gesignaleerd…

  4. lief he

  5. foto’s geschikt voor een prentenboek!

  6. Prachtig!


Geef een reactie

Categorieën

