Gepost door: prretje | oktober 3, 2010

Delicaat

In het reglement is er niets over opgenomen. Dus heb ik het gewoon maar gedaan.

Mijn zoon nam zaterdag na de wedstrijd een tas vol uiterst delicate spullen mee. Aan de lucht die uit de tas opsteeg, zou je het niet zeggen. Schrale zweetdampen die je de adem in de keel doen stokken, vergezellen nattig aanvoelende outfits. Die met de grootste zorgvuldigheid behandeld moeten worden, aldus het bijgevoegde reglement.
Als de tas met vuile spullen in een huis verschijnt, is het de bedoeling dat diezelfde tas, na ongeveer een week, weer met schoon en fris ruikende pakjes het pand verlaat. Maar dat gaat niet zomaar. Daarvoor moeten eerst de hard geplastificeerde voorschriften consciëntieus worden bestudeerd. Aan duidelijkheid laat het reglement niets te wensen over.
1. de pakjes mogen op uiterlijk 40 graden gewassen worden
2. ze mogen niet in de droger
3. de pakjes mogen niet gestreken worden
4. er mag absoluut geen vloeibaar wasmiddel gebruikt worden, alleen waspoeder.

Het ontbreekt er nog maar aan dat er een lijstje met straffen is toegevoegd, dat uitgevoerd wordt als er niet attent genoeg met de voorschriften wordt omgegaan. Een grote kans dat dit aanhangsel tijdelijk kwijt is. Een strafparagraaf voor onnadenkend handelen past altijd nog wel in de tas. Met daarin bijvoorbeeld de volgende punten:
1. u dient een kopje wasverzachter tot u te nemen
2. u moet minimaal vijf minuten tijdens het centrifugeren in de trommel van de wasmachine plaatsnemen
3. u moet zonder zuurstofmasker uw hoofd in de tas vuile pakjes stoppen
4. u dient uzelf een goed waar te nemen blaar toe te brengen door het strijkijzer gedurende enige ogenblikken op een zelf te kiezen lichaamsdeel te zetten.

Daarom aarzelde ik vanmiddag toch even. Er stond nergens beschreven of het toegestaan was of niet wat ik wilde met de kostbare inhoud van de tas.
Uiteindelijk heb ik zomaar uit mezelf de pasgewassen, uiterst kwetsbare pakjes op het balkon in de mild schijnende herfstzon gehangen.
Ik bereid me voor op het ergste.

Responses

  1. Zeer herkenbaar! Twee weken terug een hockeytas en vorige week een voetbaltas. Die laatste shirts waren trouwens niet schoon te krijgen op 40 graden! Kreeg dus commentaar van zoonlief.

  2. Aangezien ik uit milieuoverwegingen principieel tegen het gebruik van droogtrommels ben, verheugt het mij zeer dat je een en ander in de zon hebt gehangen. Chapeau!


Geef een reactie

Categorieën

