Gepost door: prretje | september 23, 2010

Smoesje

Mijn mobiel gaat. Een zware stem meldt zich.

“Hey mam, ik moest op school de shuttle run test doen met gym. Samen met Paul was ik de beste en we hebben allebei een tien gekregen. Maar ik ben dieper gegaan dan ik eigenlijk had moeten gaan en nu ben ik best heel erg moe. Morgen heb ik ook nog een schriftelijke overhoring aardrijkskunde en ik vind het belangrijk om daar goed de tijd voor te nemen. Nu belde Nick net dat er een extra training van basketbal is maar je snapt zeker wel waarom ik besloten heb om daar niet naar toe te gaan, hè? Het is gewoon niet verstandig. Dan weet je ervan, mam. Tot straks!”

Een paar tellen na verbreking van het contact zit ik nog steeds verbaasd naar m’n mobiel te kijken.
“Wat is er?”, zegt m’n collega.
“Niks”, zeg ik, “ik had een slimme jongeman aan de telefoon die geen zin had om te trainen. Met zekerheid kan ik het niet zeggen maar het zou zomaar mijn zoon kunnen zijn.”

Geef een reactie

Categorieën

